|
forum.ingkomora.rs forumi Inženjerske komore Srbije
|
Pogledaj prethodnu temu :: Pogledaj sledeću temu |
Autor |
Poruka |
kucanauglu
Pridružio: 27 Jul 2004 Poruke: 42
|
Poslao: Uto Mar 25, 2014 9:13 pm Naslov: |
|
|
Projekte instalacija ne treba raditi za objekte legalno priključene na javne mreže bilo da su do ili preko 300 m2. E sad, za koje objekte treba raditi blok šeme - to treba da pitamo Aleksandru Damnjanović Petrović - ona sigurno zna, jer je sastavljala zakon. |
|
Nazad na vrh |
|
 |
kucanauglu
Pridružio: 27 Jul 2004 Poruke: 42
|
Poslao: Uto Mar 25, 2014 10:10 pm Naslov: |
|
|
Samo još ovo da dodam. Ono što naša vrla spisateljica zakona nije primetila (mislim na ovu nebulozu sa blok šemama do i od 300 m2 - u pravilniku jedno, u zakonu drugo), uvek budna birokratija već jeste, tako da sada traže da svi projekti bez obzira na kvadraturu (i „do“ i „od“) budu snabdeveni blok šemama. Njih ne interesuje šta je zakonopisac želeo da kaže – ako piše dvaput, onda dvaput – nema veze što je glupo. Tek toliko da se zna.
Inače, više nas je u onoj farsi od javne stručne rasprave ukazivalo (između ostalog) na ovo mentalno posrnuće u tekstu, ali, avaj, šta to vredi kad naše mejlove niko nije ni otvarao ni čitao. |
|
Nazad na vrh |
|
 |
ante7744
Pridružio: 27 Jul 2004 Poruke: 59
|
Poslao: Čet Mar 27, 2014 11:41 am Naslov: |
|
|
Наше Маил-ове би требао да чита неко из ИКС-а и да на овакве небулозе интервенише код ресорног Министарства, али то они не чине. Ми, чланови ИКС-а би требали прво да се изборимо да ИКС обави свој део посла и да нас информише, пре него што би ми лично интервенисали код Министарства. Статутом није предвиђена могућност шире седнице чланова коморе те нема могућности да наше примедбе са Форума усмено саопштима и тражимо одговор.
Јадина нам је прилика да у оквиру неке теме стручног образовања изнесемо наш став по питању форума. Ако има неко бољи предлог нек се јави или нека покрене иницијативу директно код управе ИКС-а.
Други пут је да у пројектима изведеног објекта не дајемо пројекат инсталација, па кад бирократе дају примедбу, онда се обратити вишој инстанци или Министарству за њихово тумачење. Кад се вишим институцијама и Министарству достави више оваквих примедби мораће да реагују. На нама је да будемо истрајни!
Ја поруке пишем ћирилицом, као Ђока после победе на турнирима у далекој Америци. |
|
Nazad na vrh |
|
 |
zaphod0410
Pridružio: 27 Jul 2004 Poruke: 473
|
Poslao: Pet Mar 28, 2014 2:57 am Naslov: |
|
|
У складу са Законом пројекат изведеног објекта за стамбене објекте преко 300 м2 мора да садржи:
1) ситуационо решење;
2) постојеће стање са висинским котама грађевинске парцеле, положајем суседних катастарских парцела и објеката и називима околних улица;
3) нивелационо решење са приказом спољних димензија објекта;
4) технички извештај;
5) потпис и оверу одговорног пројектанта;
6) сагласност подносиоца захтева на пројекат изведеног објекта;
7) основе и карактеристичнe пресекe објекта;
8) изглед објекта са приказаним висинама венца и највише тачке кровне конструкције;
9) основе свих етажа у погодној размери;
10) карактеристичне подужни и попречне пресеке кроз објекат у погодној размери;
11) потребне изгледе објекта у погодној размери;
12) спецификацију посебних физичких делова објекта (нумерација, намена, нето корисна површина сваког посебног дела објекта, назив етаже на којој се налази);
13) блок шему инсталација са начином прикључења на спољну мрежу;
14) изјаву о степену изграђености и употребљивости објекта.
Из чега се лако види да пројекат израђен у складу са Законом мора да садржи дупле цртеже основе етажа и карактеристичних пресека!
Но, `ајмо даље, да видимо шта пише у члану 16. Правилника:
"Пројекат изведеног објекта за потребе легализације породичног стамбеног објекта преко 300 m² бруто развијене грађевинске површине, стамбено пословне објекте и производне објекте, поред!!! садржине прописане Законом, садржи и!!!:
1) ситуационо решење;
2) нивелационо решење са приказом спољних димензија објекта;
3) технички извештај;
4) потпис и оверу одговорног пројектанта;
5) основе и карактеристичне пресеке објекта;
6) изглед објекта са приказаним висинама венца и највише тачке кровне конструкције;
7) основе свих етажа у погодној размери;
8) карактеристичне подужне и попречне пресеке кроз објекат у погодној размери;
9) потребне изгледе објекта у погодној размери;
10) спецификација посебних физичких делова објекта (нумерација, намена, нето корисна површина сваког посебног дела објекта, ознака етаже на којој се налази);
11) изјаву о степену изграђености и употребљивости објекта."
Дакле, поред!!! оног што је прописано Законом пројекти морају!!! да садрже и оно што пише у Правилнику, па због тога у њима морају да постоје:
2 ситуациона решења;
1 цртеж постојећег стања са висинским котама грађевинске парцеле, положајем суседних катастарских парцела и објеката и називима околних улица;
2 нивелациона решења са приказом спољних димензија објекта;
2 техничка извештаја;
2 комплета цртежа основа и карактеристичних пресека објекта;
2 цртежа изгледа објекта са приказаним висинама венца и највише тачке кровне конструкције;
2 комплета цртежа основа свих етажа у погодној размери;
2 комплета цртежа карактеристичних подужних и попречних пресека кроз објекат у погодној размери и по
2 комплета цртежа потребних изгледа у погодној размери!
2 спецификације посебних физичких делова објекта (нумерација, намена, нето корисна површина сваког посебног дела објекта, назив етаже на којој се налази);
1 комплет блок шема инсталација са начином прикључења на спољну мрежу;
2 изјаве о степену изграђености и употребљивости објекта.
Оно, нема неке инжењерске логике у томе, чак је и сулудо, али ко ради другачије рескира да му пројекат не буде у складу са Законом и Правилником!
Зато лепо пројекте треба радити како пише у Закону + Правилнику!
И онда нема страха од тамо неког бирократе који од све муке неће моћи да уради ништа друго осим да забринуто закључи:
Цццц! Шта сад да закерам када је све по Закону и Правилнику? |
|
Nazad na vrh |
|
 |
zaphod0410
Pridružio: 27 Jul 2004 Poruke: 473
|
Poslao: Uto Apr 01, 2014 10:45 am Naslov: |
|
|
У складу са Законом пројекат изведеног објекта за стамбене објекте до 300 м2 бруто развијене грађевинске површине (Узгред буди речено, ово је глуп израз јер не постоје две бруто грађевинске површине, тј. неразвијена и развијена) мора да садржи:
1) основе и карактеристичне пресеке објекта;
2) технички извештај;
3) потпис и оверу одговорног пројектанта;
4) сагласност подносиоца захтева на пројекат изведеног објекта.
Томе се додаје и оно што пише у члану 15. Правилника:
1) ситуационо решење;
2) основе свих етажа у погодној размери;
3) карактеристичне подужне и попречне пресеке кроз објекат у погодној размери;
4) потребне изгледе објекта у погодној размери;
5) технички извештај;
6) блок шему инсталација са начином прикључења на спољну мрежу;
7) изјаву о степену изграђености и употребљивости објекта.
Дакле, ЗБИРНО пројекти објеката до 300 м2 морају да садрже:
1. ситуационо решење – комада 1 (по Правилнику)
2. технички извештај – комада 2 (1 по Закону + 1 по Правилнику)
3. потпис и оверу одговорног пројектанта (по Закону)
4. сагласност подносиоца захтева на пројекат изведеног објекта (по Закону)
5. основе и карактеристичне пресеке објекта – збирно 1 комплет (по Закону)
6. основе свих етажа у погодној размери– 1 комплет (по Правилнику)
7. карактеристичне подужне и попречне пресеке кроз објекат у погодној размери – 1 комплет (по Правилнику)
8. потребне изгледе објекта у погодној размери– 1 комплет (по Правилнику)
9. блок шему инсталација са начином прикључења на спољну мрежу – комплета 1 (по Правилнику)
10. изјаву о степену изграђености и употребљивости објекта - комада 1 (по Правилнику).
Е сад, сви ми знамо да група цртежа са називом основе објекта садржи и основе свих етажа а да у састав групе цртежа са називом основе етажа не улазе основа темеља и основа крова!
Дакле, једноставном математичком дедукцијом долази се до закључка да пројекат објекта до 300 м2 (израђен у складу са Законом и Правилником, тј. прописане садржине) мора да садржи по 2 примерка основе сваке етаже!
Исто важи и за пројекте преко 300 м2, али за разлику од објеката до 300 м2 они ће уместо 2, морати да садрже по 4 примерка основе сваке етаже!
(2 комплета цртежа основа објекта + 2 комплета цртежа основа свих етажа)  |
|
Nazad na vrh |
|
 |
zaphod0410
Pridružio: 27 Jul 2004 Poruke: 473
|
Poslao: Sre Apr 02, 2014 11:27 am Naslov: |
|
|
Како се из тога искобељати, ђаво би га знао!
- Ако пројекат израдим у складу са законом и правилником онда ћу сваки пут кад станем пред огледало у њему угледати полуимбецилног идиота од инжењера!
- Ако пројекат урадим према инжењерским правилима рескирам да га одбије техничка контрола због тога што није урађен у складу са законом и другим прописима!
- Ако је техничка контрола разумна и изда ми потврду о исправности пројекта, напашће нас терористи запослени у надлежном органу!
- Aко се супротставим њиховом терорисању - почеће да тероришу странку!
- Ако се у име странке жалим министарству оно ће стати на њихову страну.
И тако даље, и тако даље, ...
Све црње од црњег! И горе од горег!
Јер терорисање грађана у Србији није грех, већ најпопуларнији службенички спорт! |
|
Nazad na vrh |
|
 |
zaphod0410
Pridružio: 27 Jul 2004 Poruke: 473
|
Poslao: Čet Apr 03, 2014 4:25 pm Naslov: |
|
|
У члану 80 ЗАКОНА о ДРЖАВНОЈ управи веома јасно пише:
"На тражење физичких или правних лица, органи државне управе дужни су да дају мишљења о примени одредаба закона и других општих аката, у року од 30 дана."
Е сад, од дана подношења мог захтева министарству за давање мишљења (о томе коју врсту пројеката треба израђивати у поступку легализације тзв. помоћних објеката) прошло је више од 30 дана а да ја (и сви остали инжењери) на постављено питање нисмо добили одговор.
И шта сад?
Да`л ми инжењери за све овакве објекте треба
да израђујемо пројекте изведеног објекта који садрже нарочито:
1) ситуационо решење ;
2) постојеће стање са висинским котама грађевинске парцеле, положајем суседних катастарских парцела и објеката и називима околних улица;
3) нивелационо решење са приказом спољних димензија објекта;
4) технички извештај;
5) потпис и оверу одговорног пројектанта;
6) сагласност подносиоца захтева на пројекат изведеног објекта;
7) изглед објекта са приказаним висинама венца и највише тачке кровне конструкције;
8) основу свих етажа у погодној размери;
9) карактеристичне подужне и попречне пресеке кроз објекат у погодној размери;
10) потребне изгледе објекта у погодној размери;
11) спецификацију посебних физичких делова објекта (нумерација, намена, нето корисна површина сваког посебног дела објекта, назив етаже на којој се налази);
12) блок шему инсталација са начином прикључења на спољну мрежу;
13) изјаву о степену изграђености и употребљивости објекта.
тј. све оно што пише у члану 13 Закона о легализацији а што се не односи на стамбене објекте до 300 и преко 300 м2, односно, пословно стамбене, пословне објекте, производне објекте и објекте нискоградње!
Јер осим те ТРИ законске варијанте у њему не постоји и четврта варијанта - која би се евентуално могла применити на помоћне објекте!
Или ћемо одлуку о томе шта треба да садрже пројекти изведеног објекта за помоћне објекте да препустимо прворазредним саботерима легализације из локалних надлежних органа који нису овлашћени ни за шта друго осим да поступају у складу са законом! |
|
Nazad na vrh |
|
 |
zaphod0410
Pridružio: 27 Jul 2004 Poruke: 473
|
Poslao: Uto Apr 08, 2014 11:37 am Naslov: |
|
|
Инжењери прагматичари - чије акције имају покриће у свакодневној пракси ће вероватно тако урадити а они други који држе до стручног и личног инегритета неће - јер знају да општински службеници нису овлашћени да тумаче прописе него да раде у складу са њима!
Међутим, када су прописи о грађењу, укључујући и легализацију траљави, ситна службеничка боранија:
преузима на себе старатељство над законима државе,
почиње стидна корупција и ситно
мрцварење инвеститора, грађана и инжењера,
повећава се апетит ситне службеничке бораније,
а са њиме расте и њен коруптивни капацитет,
мрцварење инвеститора, грађана и инжењера се појачава,
почиње распад система државне управе,
корупција буја,
државна управа се приватизује и подређује трпању Евра у сопствене џепове,
мрцварење инвеститора, грађана и инжењера не јењава
локални capo di tutti capi
преузима власт,
испрепадани инвеститори, грађани и инжењери у страху од освете ћуте,
настаје безакоње - доба бандитизма државних службеника у којем судбина инвеститора, права грађана и пословање инжењера не зависе ни од чега другог осим од логике и мотива банде!
Због тога нема места чуђењу што је Србија по лакоћи добијања грађевинске дозволе међу 6 најгоре позиционираних земаља у свету! |
|
Nazad na vrh |
|
 |
ante7744
Pridružio: 27 Jul 2004 Poruke: 59
|
Poslao: Sre Apr 09, 2014 10:12 am Naslov: |
|
|
Према најновијем закону о легализацији,у уводном делу и ниједним чланом није поменута легализација ПОМОЋНИХ ОБЈЕКАТА. Није чудно што смо у недуимици. У сваком случају логично је да критеријуми дати за стамбено пословне објекте не могу да се користе и за помоћне објекте и да морају бити блажи. Према ранијем закону за помоћне објекта било је потребно да се даје ситуациони положај помоћног објекта у односу на Главни објекат, као и фотографије изгледа, што је логично! |
|
Nazad na vrh |
|
 |
zaphod0410
Pridružio: 27 Jul 2004 Poruke: 473
|
Poslao: Sre Apr 09, 2014 11:42 pm Naslov: |
|
|
И ја мислим да је то логично јер су помоћни објекти припадак главног објекта и не морају бити уписани, уцртани у катастар јер се на њима не може заснивати самостално право својине. Али то не онемогућава њихову легализацију.
Претпостављам да се тај пропуст законодавца може исправити изменом и допуном постојећег Правилника, односно израдом новог јер је очигледно да је садашњи Правилник траљаво одрађен и да га због тога треба мењати. Што пре то боље!
Ево неколико мојих предлога за измену и допуну постојећих прописа:
1. Упристојити одредбе о садржини пројекта изведеног објекта, тј. ускладити их са инжењерским правилима израде пројеката.
2. Навести тачан датум за објекте из члана 2. Закона, тј. датум ступања на снагу прописа којим је укинуто право градње без грађевинске дозволе, односно без одобрења за изградњу.
(Убих се около распитујући се и не сазнадох ништа друго осим могуће нетачног распона од 1954 до 70-тих година)
3. Додати опис садржине техничке документације на основу које ће се издавати решење о легализовању објеката који су у функцији главног објекта, односно пољопривредног газдинства, тј. помоћних и економских објеката који су били предмет одговарајућих захтева поднетих по Закону о планирању и изградњи а сада су преведени – изједначени са захтевима поднетим по овом закону.
(Узгред буди речено, мислим да су постојећа и будућа законска дефиниција економског објекта преуске јер се односе само на објекте који се налазе искључиво на пољопривредном газдинству! Иако сви знамо да маса таквих објеката постоји и на другим местима)
4. Ако се пође од претпоставке да ће сви објекти бити приказани на геодетском снимку онда треба омогућити да део (прилог) пројекта изведеног објекта за који је поднет захтев за легализацију буде и техничка документација за легализовање нелегалних објеката за које се не издаје грађевинска дозвола а изграђени су на једној или више катастарских парцела јер не постоји никакав посебан разлог да чекају неку будућу легализацију!
5. У том смислу бу требало мало преправити и садржину геодетског снимка.
6. Копију плана изједначити са геодетским снимком за оне објекте који су већ снимљени јер је глупо трошити новац грађана на геодетско снимање објеката који су већ евидентирани у плановима.
7. Исто и за реконструисане објекте јер су нелегалне реконструкције изведене у габариту и волумену постојећих објеката.
8. Исто и за нелегалне надградње ако не прелазе хоризонталне габарите објекта.
9. Обавезати надлежни орган да службеним путем достави органу, односно организацији која уређује грађевинско земљиште све податке потребне за обрачун накнаде за уређивање грађевинског земљишта. Ово због тога што након предаје прописане документације надлежном органу та документација постаје део списа предмета и самим тиме недоступна било коме другом осим службеним лицима. (Алтернативна и мање повољна варијанта је да инжењер уради техничку документацију у 4 примерка. Три примерка ће бити предата надлежном органу а један подносиоцу захтева да га прикаже органу, односно организацији која наплаћује накнаду за уређење грађевинског земљишта. Међутим, познајући манијакалну потребу наше бирократије да од ничега направи највећи могући проблем, то подносиоца захтева може лако да кошта силу живаца и гомилу утрошеног времена на шетњу од немила до недрага.)
Наставиће се...
А богами може и неко од осталих Форумаша. Не морам све ја да раздвајам на ситна црева. Уосталом, већ дуго времена сам себи изгледам као окупатор овог форума. Што ми се нимало не свиђа, али не могу ни да ћутим јер су ови моји општински хохштаплери државни орган претворили у приватну фабрику безобразлука.
Па штанцују ли, штанцују.
|
|
Nazad na vrh |
|
 |
zaphod0410
Pridružio: 27 Jul 2004 Poruke: 473
|
Poslao: Uto Apr 15, 2014 3:20 pm Naslov: |
|
|
??? |
|
Nazad na vrh |
|
 |
zaphod0410
Pridružio: 27 Jul 2004 Poruke: 473
|
Poslao: Pet Apr 18, 2014 3:44 pm Naslov: |
|
|
Но, добро ајмо онда сви даље. Они нека штанцују своје лудорије а ја ћу, у име струке, говорити о недореченим прописима! Па где ко заврши онако ће му бити!
10. Правилником је утврђен минималан степен изграђености објекта који може бити легализован!
(Стварна штета по државу је у томе што је, и овим прописима, поново пропуштена прилика да се реши проблем објеката чији је степен изграђености мањи од прописаног! Због тога ће они до даљњег остати нелегални и тиме генератори следеће легализације!)
11. Поново је нејасно дефинисан регистрациони статус привредних субјеката који могу да израђују пројекте изведеног објекта за потребе легализације а који су у члану 6 Правилника описани као физичка и правна лица „уписана у одговарајући регистар за израду техничке документације“! Који као самостални регистар не постоји!
Пример начина на који се та формално правна неодређеност може злоупотребити од стране злонамерних државних службеника приказан је у теми „О малтретирању инжењера и мрцварењу грађана“ на страни 3 у посту „НЕОВЛАШЋЕНО ОСПОРАВАЊЕ РЕГИСТРАЦИЈЕ“!
Тамо, на том веома очигледном примеру, можете видети како ЛОШИ људи ЗАПОСЛЕНИ у државној управи могу, у име те исте државе, да пословање сваког непоткупљивог лица које по њиховом ПРИВАТНОМ мишљењу није уписано у тзв. "одговарајући регистар за израду техничке документације“ прогласе НЕЗАКОНИТИМ!!! |
|
Nazad na vrh |
|
 |
zaphod0410
Pridružio: 27 Jul 2004 Poruke: 473
|
Poslao: Ned Apr 20, 2014 8:25 pm Naslov: |
|
|
12. Одредбе су уопштене а процедуре су нејасне, недоречене, недовршене, итд,... и због тога ће генерисати додатно насиље лаика над инжењерским знањем!
Пример први – одредба из члана 10, став 2 Правилника:
„Исправност извршених радова верификује се извештајима урађеним од стране овлашћених привредних друштава или других правних лица.“
A сада, после веома, веома, пажљивог читања њеног текста покушајте да замислите све могућe злоупотребе те уопштене одредбе од стране наших „честитих“ државних службеника. Поготово када се намераче на неког и одлуче да је исчупају из контекста члана 10 - од чега се они неће нимало либити јер им је муштрање инжењера и грађана у крви! Али чак и без тога овако уопштена одредба им отвара сјајну могућност да још једном, у јавности, потврде своје „право“ да брутално интервенишу у нашим струкама! Све то, наравно, нема никакве везе са Еврима.
Пример други – исти члан први став:
„Ако су инсталације у објекту изведене према условима, односно сагласностима или на основу уговора закљученог са јавним предузећем, односно надлежним органом, не прилаже се пројекат тих инсталација“
Међутим, како ми је речено у Електровојводини и код осталих дистрибутера код којих сам се распитивао у вези са тим условима и сагласностима, све оно што је иза прикључка њих нити их интересује нити их се тиче јер тврде да нису надлежни за инсталације у објекту. Ко их је изводио и како су изведене инсталације у објекту уопште их није брига све до дана прикључења објекта на њихову инсталацију! А онда, пре прикључења, траже доказе о њиховој исправности.(Погледајте сликовне прилоге) Ако су исправне прикључују објекат. Ако нису окрену се и оду!
Не бих да прејудицирам ствари али када тако кажу дистрибутери све ми се чини да ће у пројектима изведеног објекта, осим блок шема, морати да постоје и пројекти инсталација. Ако су изведене!!!
СЛИКОВНИ ПРИЛОЗИ:
1. Извештај о испитивању електричне инсталације
2. Потврда извођача који НИЈЕ!!! ни јавно предузеће, ни надлежни орган
(Не знам како ви, ал` ја још нисам чуо да је тамо неки надлежни орган поред своје надлежности истовремено уписан и у одговарајући регистар за извођење радова. Али ако јесте, онда су и он и државни службеници у њему, вероватно, у тзв. сукобу интереса.)
3. Рачун за струју утрошену после прикључења објекта.
1. 2. 3.  |
|
Nazad na vrh |
|
 |
zaphod0410
Pridružio: 27 Jul 2004 Poruke: 473
|
Poslao: Sre Apr 23, 2014 12:12 pm Naslov: |
|
|
Пример трећи- одредба из члана 6 Правилника
„Када је предмет легализације објекат за који су прописане мере техничке заштите или објекат који није завршен у грађевинском или грађевинско-занатском смислу, пројекат изведеног објекта садржи и попис потребних радова за завршетак објекта који је предмет легализације.“
Постојањем пописа потребних радова настаје обавеза надлежног органа из члана 21 Правилника (последњи став):
„Када је предмет легализације објекат за који је наложено (Где је наложено? Нигде! Када је наложено? Не зна се! Ко је наложио? Нико! Јер пројектом изведеног објекта као и пописом радова се ником ништа НЕ НАЛАЖЕ!!! Оба су само СТРУЧНЕ КОНСТАТАЦИЈЕ!!! Првом се, графички и текстуално, констатује затечено материјално стање објекта - каквогод да јесте, а другом се констатују недостајући радови до потпуне употребљивости објекта) извођење радова или предузимање техничких мера у складу са одредбама овог правилника, диспозитив решења садржи и налог за предузимање тих мера и рок у коме се потребни радови морају завршити.“
Дакле, надлежном органу је Правилником дато дискреционо право да по сопственом нахођењу одреди дужину тог рока!
А у његово име тај рок ће, по сопственом нахођењу, одређивати живи људи у њему, тј. службена лица која су, у складу са законом, овлашћена за доношење решења! Пошто се ради о управном акту та лица ће бити одговарајуће стручна лица, тј. дипломирани правници!
Дакле, државни службеници са инфантилним (не)знањем инжењерије!
Када се свему томе дода још и монопол на издавање решења, тј. грађевинске дозволе долазимо до једноставне коруптивне релације:
Дискреционо право + монопол = Еври
Како то функционише када НЕ ПОСТОЈИ десна страна једначине можете видети у теми: "О малтретирању инжењера и мрцварењу грађана!" |
|
Nazad na vrh |
|
 |
zaphod0410
Pridružio: 27 Jul 2004 Poruke: 473
|
Poslao: Sub Apr 26, 2014 10:54 pm Naslov: |
|
|
Наставак - Пример трећи
Правилник и њиме прописана обавеза НЕЗНАЛИЦА да у тзв. „диспозитиву решења грађевинске дозволе “ одреде некакав БЛЕНТАВО НЕЗНАЛАЧКИ рок у коме се морају завршити НИЧИМ!!! наложени радови НЕ ДАЈУ!!! никакав иоле СМИСЛЕН одговор!!! на сасвим једноставно питање:
Да ли се том ороченом грађевинском дозволом и припадајућим налогом надлежног органа легализује и његово БУДУЋЕ стање? |
|
Nazad na vrh |
|
 |
|
|
Ne možete pisati nove teme u ovom forumu Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu Ne možete menjati vaše poruke u ovom forumu Ne možete brisati vaše poruke u ovom forumu Ne možete glasati u ovom forumu
|
|