Početna strana  
 O Komori >
 Baza propisa
 Akti Komore
 Sud časti >
 Izvršni odbori >
 Veća
 Regionalni odbori
 Stručni ispiti
 Permanentna obuka
 Regionalne kancelarije >
 Izdavanje licenci >
 Registar
 Članovi >
 Vesti i događaji >
 Osiguranje članova
 Glasnik IKS >
 Postanite član Komore
 Linkovi
 Kontakt
 
Informacije sa sednica
Skupštine >>
Upravnog odbora >>
Nadzornog odbora >>

Videoteka predavanja



Materijali sa predavanja
Permanentna obuka
(bodovana predavanja)
Permanentno usavršavanje
(po starom programu)
Program regionalnih odbora


Brzi linkovi
Najčešća pitanja i odgovori
Katalog srpskih standarda i srodnih dokumenata
Informacije o članarini
Postupak za izdavanje licence
Zahtev za promenu ličnih podataka
 
 
:: Naslovna strana > Vesti > Inicijativa UO vezana za primenu Zakona o javnim nabavkama
 
20.06.2005. Inicijativa Upravnog odbora vezana za primenu Zakona o javnim nabavkama
  Upravni odbor je na poslednjoj sednici pokrenuo inicijativu i korake ka formiranju Komisije koja bi se bavila problemima primene Zakona o javnim nabavkama u građenju.

Primena ovog Zakona u praksi, naročito sa aspekta javnih nabavki koji se tiču oblasti koje pokriva Zakon o planiranju i izgradnji, pokazuje niz nelogičnosti i ne malih nedostataka. Dužnost Inženjerske komore Srbije je da nedvosmisleno i jasno ukaže na te nedostatke svim učesnicima u procesu sprovođenja Zakona da bi se, u krajnjoj instanci, uticalo i na zakonodavca da pojedine odredbe zakona redefiniše, a možda doda i neke nove koji bi celu proceduru izvršenja javne nabavke učinili objektivnom, tehnički doslednom, i u krajnjem rezultatu uspešnom.

Donošenjem Zakona o javnim nabavkama zakonodavac je sproveo nameru da se raspolaganje javnim prihodima proceduralno uredi i da se onemoguće razne vrste zloupotreba dotadašnjih oglasa, konkursa i direktnih pogodbi koje su dovodile do toga da se odlučivanje o dodeli ugovora vršilo nejedinstvenim principima koji su se razlikovali od naručioca do naručioca. U obrazloženju razloga koji su opravdali donošenje Zakona, zakonodavac se sa pravom pozivao i na praksu razvijenih evropskih zemalja, ali i na iskustva zemalja u tranziciji iz našeg bližeg okruženja koje su u primeni sličnih zakona imale dobra iskustva.

U slučajevima ozbiljnih infrastrukturnih zahvata u oblasti vodosnabdevanja, energetskih napajanja i dr. gde se primenom pojedinih kriterijuma za tzv. bodovanje - ponderisanje uslova iz ponude potpuno ignorišu neki veoma važni tehničko-tehnološki aspekti, kao što su organizacija i obezbeđenje gradilišta, primena mera zaštite na radu, kao i nedosledno tehničko planiranje ozbiljnih tehnoloških operacija koje u poslednje vreme završavaju i tragičnim ishodima - sve češćim pogibijama radnika.

Gotovo da je postalo pravilo da se u besomučnoj trci za dobijanje oglašene javne nabavke cene dampiraju, rokovi potcenjeno procenjuju, a zanemaruju se i osnovni dugogodišnji dokazani principi tehnoloških procesa, što devalira gotovo uvek krajnji rezultat na štetu svih učesnika u procesu.

Odgovornost za ovako stanje se naravno ne može locirati samo na Zakon. Mora se razložno i objektivno analizirati svaka faza primene zakonom definisanih procedura sa jasnim predlozima za njeno poboljšanje.

Stoga molimo sve članove Inženjerske komore Srbije da se uključe i dostave svoje mišljenje, predloge za izmenu Zakona, koje bi doprinele boljem tumačenju zakona, poboljšanju njegovih procedura i ukupnom boljem rezultatu njegove primene. Predloge možete slati na email zakon@ingkomora.org.yu

Na osnovu Vaših mišljenja i sugestija, Upravni odbor će u narednom periodu zauzeti i zvaničan stav Inženjerske komore Srbije koji će poslužiti kao osnov za razgovore sa Upravom za javne nabavke.


UPRAVNI ODBOR INŽENJERSKE KOMORE SRBIJE
 
 
 
 
   
25. novembar 2020.
eng English
Pretraga članova IKS
Pretraga referenci
Lične prezentacije
Ponude zaposlenja (20)
Potražnja zaposlenja (0)
Promovisanje kompanija
Fotogalerija

twitter facebook /

covid19

glasnik

inoaktivnosti

Prijava na sistem
Korisničko ime
Lozinka

miab

iksmobnet

Pretraga sajta


hram